تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی
021-88407053

ثبت درخواست تلفنی

پمپ آب ماشین لباسشویی

پمپ آب لباسشویی که برای تخلیه آب از داخل دیگ به سمت لوله خروجی دستگاه استفاده میشود یکی از کاربردی ترین قطعات ماشین لباسشویی میباشد. این عضو مهم ماشین لباسشویی در حقیقت هم آب را به درون دستگاه وارد میکند و هم آب را از داخل دیگ لباسشویی خارج میکند، اما ما آن را با نام پمپ تخلیه میشناسیم که تنها معرف بخش تخلیه کننده آن میباشد. پمپ‌ آب ماشین لباسشویی در حقیقت از قطعات اساسی هستند که در فرآیند شستشو نقش بسیار مهمی دارند. این پمپ‌ها با کمک فشار و مکانیزم‌های مختلف، آب را از مخزن یا منبع دیگری مانند شبکه آب شهری به داخل ماشین لباسشویی منتقل می‌کنند سپس پس از اتمام شستشو و انتقال پیام از برد لباسشویی به پمپ تخلیه، آب را از درون دستگاه به بیرون میکشد.

پمپ‌ آب ماشین لباسشویی چطور کار میکنه؟

پمپ‌های ماشین لباسشویی عمدتاً برای دو عملیات اصلی استفاده می‌شوند: تأمین آب دستگاه و تخلیه آب از دستگاه. در حالت شستشو، پمپ آب از طریق منابعی مانند مخزن ذخیره آب یا شبکه آب شهری آب مورد نیاز برای عملکرد لباسشویی را جمع‌آوری کرده و به داخل دستگاه منتقل می‌کند، همچنین اگر شستشو بر روی آب گرم تنظیم شده باشد، پمپ آب ماشین لباسشویی نقش مهمی در گرم کردن آب دارد. پس از تمام شدن عملیات شستشو، پمپۀ دستگاه، آب کثیف را از ماشین لباسشویی تخلیه می‌کند.

انواع پمپ‌ آب ماشین لباسشویی

پمپ ماشین لباسشویی هم انواع مختلفی دارد و بسته به مدل لباسشویی شما طرحی میشود، یعنی شخصی که لباسشویی قدیمی ال جی دارد نمیتواند از پمپ های مدرن و دیجیتال در دستگاه خود بهره مند شود و باید از پمپ دوار استفاده کند تا به نتیجه  دلخواه دسترسی پیدا کند، بنابراین بهتر است قبل از هرچیزی از انواع پمپ اطلاعات داشته باشید تا در صورت خرابی پمپ لباسشویی خودتان و نیاز پیدا کردن به تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی اقدامات لازم را انجام دهید. در ادامه به معرفی 3 مدل پمپ تخلیه آب لباسشویی شناخته شده در دنیایه تعمیرات این دستگاه خانگی میپردازیم:

  1. پمپ آب دوار: این نوع پمپ از یک دیسک دوار تشکیل شده است که با چرخش، آب را جذب و پمپ می‌کند. پمپ دوارها به دلیل ساختار ساده، قابلیت ایجاد فشار بالا و قدرت کم صدا معمولاً در ماشین‌های لباسشویی استفاده می‌شوند.
  2. سانتریفیوژ: این نوع پمپ آب ماشین لباسشویی از یک روتور با پره‌های منحنی تشکیل شده است که با چرخش، آب را از مرکز به خارج منتقل می‌کند. پمپ‌های سانتریفیوژ به دلیل قدرت جذب و پمپ کردن بالا، در ماشین‌های لباسشویی صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  3. پمپ‌های دیجیتال یا الکترونیکی: این نوع پمپ‌ها دارای مکانیزم‌های الکترونیکی هستند که به وسیله سنسورها و کنترلرها می‌توانند دقیقاً میزان آب مورد نیاز برای شستشو را تنظیم کنند. این پمپ‌ها از انرژی بهینه استفاده می‌کنند و کارایی انرژی را افزایش می‌دهند.

راهنمای خرید پمپ آب لباسشویی

اگر میخواهید بهترین پمپ آب را برای لباسشویی خودتان انتخاب کنید و بهترین بهره را نسبت به آن داشته باشید، بهتر است چند معیار مهم را مد نظر خودتان قرار دهید تا طول عمر دستگاه شما افزایش یابد و به این راحتی ها نیاز به تعمیر دوباره پیدا نکنید. قطعات تشکیل دهنده لباسشویی(washing machine parts) میتوانند در عملکرد آن و عمر مفید آن تاثیر بسزایی داشته باشند، بنابراین اگر میخواهید دستگاه شما دوباره نو و جدید شود بهتر است پمپ تخلیه اصلی را تهیه نمایید تا مثل روز اول بتوانید از لباسشویی خودتان استفاده نمایید ( خرید پمپ لباسشویی).  

قدرت پمپاژ: این ویژگی مرتبط با توانایی پمپ در جابجایی آب با فشار تعیین شده است. پمپ‌های با قدرت پمپاژ بالا توانایی جابجایی آب در مدت زمان های طولانی تر را دارند.

مصرف انرژی: پمپ‌های با مصرف انرژی پایین از انرژی بهینه‌تری برای پمپاژ آب استفاده می‌کنند و در نتیجه مصرف انرژی کاهش می‌یابد و در نهایت در هزینه های شما نسبت به برق تاثیر میگذارند.

قیمت پمپ آب ماشین لباسشویی

برای تعیین تعرفه و هزینه پمپ لباسشویی ابتدا باید مدل لباسشویی خودتان را برای مشاوران ما بیان کنید تا بتوانند بهترین راهنمایی لازم را به شما بدهند و از قیمت دقیق پمپ لباسشویی با خبر شوید. بطور کلی قیمت پمپ آب ماشین لباسشویی از 400 تا 2 میلیون تومان میباشد که بستگی به نوع پمپ و برند لباسشویی شما دارد، معمولا برند های داخلی و ایرانی نسبت به خارجی کمتر است.(جهت اطلاع از قیمت پمپ لباسشویی تماس بگیرید). تعمیر پمپ ماشین لباسشویی برای تعمیر آب ماشین لباسشویی نیاز به تجربه کافی دارید، چرا که اگر نصب ان را کمی جا به جا انجام دهید ممکن است آب نشتی کند و به سایر قطعات لباسشویی شما اسیب بزند و در نتیجه هزینه بیشتری روی دستتان بگذارد، پس برای پیشگیری از به وجود آمدن  همچین مشکلاتی بهتر است از ابتدای امر این مسئله را به دستان پرتوان یک تعمیرکار حرفه ای لباسشویی بسپارید تا در سریعترین زمان ممکن، تعمیر لباسشویی با ضمانت را برای شما انجام دهد.

دلایل خرابی پمپ آب ماشین لباسشویی

یکی از اصلی ترین دلایل خرابی پمپ آب ماشین لباسشویی شکستن پروانه های پمپ است که در بسیاری از مواقع به دلیل برخورد با اشیا ریز مانند دکمه های لباس و یا بقای جدا شده از لباس و … رخ می دهد. البته این نکته نیز شایان ذکر است که این تدابیر از پیش اندیشیده شده اند و برای جلوگیری از وقوعشان فیلتر هایی نیز قرار داده شده که از ورود پرز ها و اشیا ریز و …. به داخل جلوگیری کند با این وجود این اتفاق زمانی خواهد افتاد که به دلایلی روند کاری این فیلتر مختل شود. این احتمال نیز وجود دارد که در صورتی که برد ماشین لباسشویی نیز خراب باشد فرمانی برای تخلیه پمپ آب صادر نشود.

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی سانا

مرکز تهران :66744296

جنوب تهران : 33310295

شمال تهران : 88407053

شرق تهران :77639754

علت و علائم ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی
آموزش تعمیرات لوازم خانگی

علت و علائم ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی

علت و علائم ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی ممکن است به عوامل مختلفی برمی‌گردد. این مشکل ممکن است به دلیل سن ماشین لباسشویی، استفاده بیش

لاستیک ماشین لباسشویی بوش
آموزش تعمیر لباسشویی

لاستیک ماشین لباسشویی بوش

لاستیک لباسشویی بوش یک قطعه جانبی است که بعنوان یک قطعه یدکی برای ماشین لباسشویی بوش استفاده می شود. این لاستیک به عنوان یک سیستم

آموزش تعویض و تعمیر لاستیک ماشین لباسشویی
آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آموزش تعویض و تعمیر لاستیک ماشین لباسشویی

برای تعویض لاستیک ماشین لباسشویی بوش، ابتدا باید مطمئن شوید که ماشین خاموش و از برق جدا شده است. سپس ماشین را از دیوار جدا

استفاده از جلادهنده ماشین ظرفشویی
آموزش تعمیرات لوازم خانگی

استفاده از جلادهنده ماشین ظرفشویی

جلادهنده ماشین ظرفشویی یک ماده شیمیایی است که برای پاک کردن و تمیز کردن ظروف و سرویس‌های آشپزخانه در ماشین ظرفشویی استفاده می‌شود. این ماده

علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی
آموزش تعمیرات لوازم خانگی

علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی

علت باقی ماندن پودر در ماشین لباسشویی ممکن است به دلایل مختلفی باشد، از جمله استفاده از مقدار زیاد پودر: استفاده از مقدار زیادی از

علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی چیست
آموزش تعمیرات لوازم خانگی

علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی چیست

خشک کن ماشین لباسشویی یک بخش از ماشین لباسشویی است که برای خشک کردن لباس‌ها بعد از شستشو استفاده می‌شود. این بخش اغلب به صورت

تعمیرگاه لوازم خانگی سانا سرویس

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی سانا سرویس

فرم زیر را تکمیل و منتظر تماس کارشناسان ما باشید !

مشاوره فنی رایگان برای تعمیرات لوازم خانگی

فــرم نــظـر سنـجـی خـدمـات سانا سرویس

مشتری گرامی خواهشمندیم جهت بهبود در ارائه خدمات سانا سرویس فرم زیر را تکمیل نمائید .