تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی
021-88407053

ثبت درخواست تلفنی

خانه / بلاگ / آموزش تعمیرات لوازم خانگی / علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی

علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی

علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی

علت داغ شدن اب ماشین لباسشویی یکی از آن سوالات متداولی است که برای آن دسته از افرادی پیش می آید که پس از اتمام کار ماشین لباسشویی با لباس های داغ و چروکیده مواجه میشوند. طبیعتا مواجه شدن با این تصویر هم خستگی حاصل از کار را بر تن فرد خواهد گذاشت؛ در چنین شرایطی بهتر است در وهله اول درجه دمای آب را چک کنید. ( این نکته نیز شایان ذکر است که درجه دمای آب ماشین لباسشویی در برندهای مختلف مانند پاکشوما،بوش ، اسنوا ، دوو ، ال جی و …  هر یک با یکدیگر متفاوت هستند به همین دلیل یک نسخه را برای همه آنها نمیتوان پیچید )

دلایل و علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی

در صورتی که شما آشنایی لازم نسبت به ساختار دستگاه ماشین لباسشویی را دارید میتوانید با آگاهی نسبت به دلایل داغ شدن آب ماشین لباسشویی اقدام به تعمیر لباسشویی کنید در غیر این صورت پیشنهاد میکنیم تا از یک تعمیر کار حرفه ای لباسشویی کمک بگیرید تا در این زمینه شما را یاری کند.

جهت دریافت اطلاعات کاملتر درباره علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی در ادامه مقاله با ما همراه باشید …

خراب و یا معیوب شدن ترموستات ماشین لباسشویی

خراب و یا معیوب شدن ترموستات یکی از چندین علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی میتواند باشد چرا که این قطعه همین وظیفه راه عهده دار است به عبارتی تنظیم دمای آبی که برای شست و شو وارد لباسشویی می شود را ترموستات تنظیم می کند چرا که هر ترموستات دارای یک حسگر نسبتا قوی است که با آب داخل مخزن در ارتباط است. این حسگر وظیفه دارد تا زمانی که دمای آب بیش از حد ملزوم شد تولید گرما توسط ماشین لباسشویی را متوقف کند. در صورتی که این فرایند به درستی انجام نشود و وقفه ای در این روند ایجاد شود طبیعتا آب بیش از اندازه گرم خواهد شد.

بنا بر آنچه در بالا به آن اشاره شد تا حدودی متوجه شدید که چرا ترموستات میتواند سبب گرم شدن آب و به مشکل خوردن و گرم شدن آب ماشین لباسشویی شود. علائمی که نشان می دهند ترموستات ماشین لباسشویی خراب است ؟ در صورتی که لباس ها چروک شده باشند ، شیشه ماشین لباسشویی هنگام حرکت بخار کرده باشد، لباس ها داغ شده باشند و … می توانند دلایلی آشکار برای خراب شدن ترموستات لباسشویی باشند.

به طور معمول علت خراب شدن ترموستات به دلایلی چون استفاده مداوم از آب با دمای بالا هنگام شستن لباس ها ، پایدار نبودن ولتاژ ماشین لباسشویی و گرم شدن بیش از حد عایق ها باز میگردد. در صورتی که با چنین شرایطی مواجه شدید پیشنهاد میکنم از یک تعمیرکار ماشین لباسشویی ماهر کمک بگیرید البته این نکته نیز شایان ذکر است که در برخی از برند های ماشین لباسشویی جدید به جای ترموستات از ترمیستور های کمک گرفته شده است به همین دلیل احتمال وقوع خطا و یا مشکلاتی در ماشین لباسشویی های جدید به مراتب از لباسشویی های قدیمی است.

خرابی و تعمیر المنت ماشین لباسشویی

پیش از هر چیز بهتر است شما را با ساختار و عملکرد المنت آشنا کنیم تا در ادامه متوجه شوید که خرابی المنت ماشین لباسشویی چرا و چطور میتواند تاثیر بر روی این دستگاه بگذارد. المنت در واقع قطعه ای است که عملکردش کاملا مشابه با عملکرد ترموستات است چرا که استفاده از آب سرد در فرایند شست و شوی لباس بازخورد مناسبی به همراه نخواهد داشت به همین دلیل المنت نیز تحت فرمان ترموستات حرارت اب را تا حد ملزوم بالا میبرد به همین دلیل در صورتی که این قطعه نیز دچار خرابی شود مشکلی از قبیل آنچه ذکر شد را میتواند بوجود آورد.

اما اینکه چه چیزی سبب خرابی المنت ماشین لباسشویی می شود و یا علت سوختن المنت لباسشویی چیست ؟ باید گفت که اغلب این اتفاق به دلایلی چون نقص در عملکرد برد المنت ، فرسایش به دلیل سنگینی زیاد آب و یا اسیدی بودن آن ، عدم جرم گیری به موقع و روشن کردن ماشین لباسشویی بدون آبگیری و دلایلی از این قبیل می توانند سبب خرابی المنت های ماشین لباسشویی شوند.

تنظیم نبودن درجه درست آب

بسیاری از ماشین های لباسشویی هایی که جدید ساخته می شوند در ساختارشان دارای تمهیداتی هستند که به مخاطب کمک می کنند تا میزان درجه آب را با میزان حجم لباس ، نوع پارچه و وزن آن هماهنگ کنید با این وجود ممکن است شمایی که الان دارید این مقاله را میخوانید دارای ماشین لباسشویی قدیمی بدون صفحه نمایشگر دیجیتال و این تمهیدات باشید. وجود این تنوع در ماشین لباسشویی های جدید شاید در وهله اول گیج کننده باشد اما در عین حال دارای یک سری مزایا و معایب به صورت هم زمان است؛ آن هم اینکه اگر تنظیمات را درست انتخاب کنید به مشکلی بر نخواهید خورد و عمر مفید دستگاه را به مراتب افزایش خواهید داد اما در غیر این صورت همت موضوع میتواند یک علت داغ شدن اب ماشین لباسشویی به دلیل تنظیم نبودن درجه درست آب باشد. با این تفاسیر بهترین روش این است که تا زمانی که مهارت کافی کار کردن با دستگاه را پیدا نکرده اید از دفترچه راهنما استفاده کنید.

خطا در سیم کشی ماشین لباسشویی

اینکه بدون اتصالات و ارتباطی مانند سیم کشی هیچ دستگاهی نمیتواند به درستی کند جزو بدیهی مباحثی است که می توانه آن را به میان آورد به عبارتی هیچ یک از وسایل برقی بدون سیم کسی درست کار نخواهند کرد و این امری بدیهی است. عایق نبودن سیم ها و یا بوجود آمدن هر خطا و ایرادی در سیم کشی سبب می شود تا حرارت حاصل از انقال برق به خارج از سیم و بدنه منتقل شده و در نتیجه آب داخل ماشین لباسشویی نیز داغ شود. خطا در سیم کشی ماشین لباسشویی مانند خرابی دیگر قطعات ماشین لباسشویی نیست و چون پای برق و حرارت در میان است عواقب جانی و جبران ناپذیری را بر جای خواهد گذاشت.

خطا در برد الکتریکی و سنسور تنظیم دما

از آنجایی که در ماشین های لباسشویی مدرن و پیشرفته تنظیم دما توسط سنسور ها و بردهای الکتریکی انجام میشود که مدیریت و کنترل دیگر قسمت ها را نیز عهده دار هستند از این رو خرابی برد اصلی دستگاه نیز می تواند یکی از عواملی باشد که خرابی ماشین لباسشویی و داغ شدن آب آن را به همراه خواهد داشت. ( این نکته نیز شایان ذکر است که یکی از نشانه های خرابی برد الکتریکی و سنسور تنظیم دمای ماشین لباسشویی این است که دستگاه قادر به تشخصیص میزان آب داخل مخزن نخواهد بود )

عدم نصب صحیح شیرآلات و اتصالات ماشین لباسشویی

در صورتی که تمام موارد فوق را مورد بررسی قرار دادید و به این نتیجه رسیدیدکه هیچ یک از موارد بالا دچار خرابی نشده اند پس به احتمال زیاد شیرآلات و اتصالات ماشین لباسشویی شما به طرز صحیحی نصب نشده اند. گاهی این مشکل سهوا بوجود می آید که به جای نصب کردن ماشین به شیر آب سرد آن را به شیر آب گرم متصل میکنند در چنین موارد خطای انسانی رخ داده و دستگاه شما مشکلی ندارد که به واقع میتوان گفت وقوع این موارد اصلا کم نیستند.

بسیاری از افراد می پرسند حال چطور متوجه شویم که شیرآلات و اتصالات ماشین لباسشویی درست نصب شده اند ؟ در پاسخ به این سوال میبایست گفت : ابتدا ماشین لباسشویی خود را روشن کنید سپس تنظیمات برنامه را با حداقل میزان دما انتخاب کنید و از طریق جا پودری حرارت آب ورودی به ماشین لباسشویی را چک کنید. در صورتی که ماشین لباسشویی شما دو ورودی داشته باشد از این طریق میتواند متوجه خطای رخداده میتوانید بشوید.

چرا داغ شدن آب ماشین لباسشویی اهمیت دارد ؟

خراب شدن و مشکل خوردن لوازم برقی می توانند خطرات جانی و مالی جبران ناپذیری را به همراه داشته باشند درست است که هر دستگاهی هر چقدر گران و با کیفیت هم که باشد یک عمر مفیدی دارد اما ممکن حتی زود تر از عمر مفید تعیین شده اش دچار مشکلات و یا اختلاتی شود و عدم توجه شما به مشکلاتی از این قبیل ممکن است سبب خرابی لباس هایتان و حتی خطراتی دیگر شود.

در صورتی که قطعات داخلی ماشین لباسشویی دچار مشکل شده باشند نه تنها به موتور فشار خواهد آمد بلکه این فشار به بدنه نیز منتقل خواهد شد و دستگاه شما را با مشکلات بسیاری مواجه خواهد کرد بنابر این بهتر است نسبت به تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی خود اگاهانه عمل کنید تا متحمل خسارات جبران ناپذیر نشوید.

نشانه های داغ شدن آب ماشین لباسشویی؟

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شده است علت داغ شده آب ماشین لباسشویی می تواند به چندین بخش تقسیم شود و هر یک دلایل گوناگونی داشته باشند اما هر یک نشانه  هایی دارند که با توجه به آنها میتوانید متوجه شوید که آیا ماشین لباسشویی شما دارای این مشکل شده است یا خیر به ترتیب نشانه های داغ شدن آب ماشین لباسشویی به شرح ذیل می باشند …

  • داغ شدن شیشه ماشین لباسشویی خود یکی از نشانه های گرم شدن بیش از حد فضای داخلی است
  • خارج شدن بخار آب گرم از محفظه پشتی ماشین لباسشویی یکی از دلایلی است که نشاگر گرم شدن بیش از حد آب ماشین لباسشویی است.
  • داغ شدن بیش از حد بدنه بگونه ای که این احساس برای شما فاحش باشد.
  • چروک و یا داغ بودن لباس های داغ بودن لباس های داغ ماشین لباسشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرگاه لوازم خانگی سانا سرویس

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی سانا سرویس

فرم زیر را تکمیل و منتظر تماس کارشناسان ما باشید !

مشاوره فنی رایگان برای تعمیرات لوازم خانگی

فــرم نــظـر سنـجـی خـدمـات سانا سرویس

مشتری گرامی خواهشمندیم جهت بهبود در ارائه خدمات سانا سرویس فرم زیر را تکمیل نمائید .