تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی
021-88407053

ثبت درخواست تلفنی

خانه / بلاگ / آموزش تعمیرات لوازم خانگی / آموزش تعمیر لباسشویی / سرویس و نگهداری ماشین لباسشویی در منزل

سرویس و نگهداری ماشین لباسشویی در منزل

سرویس و نگهداری از ماشین لباسشویی

سرویس و نگهداری از لباسشویی اهمیت بالایی دارد چرا که از این وسیله برقی در طول روز استفاده بسیار میشود و اگر به درستی سرویس و نگهداری نشود برای شما هزینه ساز خواهد شد. بهتر است اینطور بگوییم که جهت استفاده طولانی مدت از لوازم خانگی، باید نحوه صحیح استفاده و نگهداری از آن را یاد بگیرید تا به عملکرد بهتر و پر بازده تری برخوردار شوید.

دنیایه لباسشویی بسیار بزرگ و بی انتها میباشد، مخصوصا با توجه به تنوعی که در حال حاضر در تولید انواع ماشین لباسشویی خانگی میبینیم. تقریبا تمامی برند ها در جهان سعی بر تولید ماشین لباسشویی های مختلف با کارکرد های متنوع دارند.

ماشین لباسشویی یک وسیله برقی پر کاربرد است که در طول روز استفاده میشود وحداقل یکبار از ان استفاده میکنیم، پس نحوه نگهداری درست از آن میتواند ما را در این امر یاری برساند تا بتوان طول عمر دستگاه خود را افزایش داد.

بین سرویس و نگهداری صحیح از ماشین لباسشویی تفاوتی وجود دارد که در ادامه به تحلیل هر یک از انها میپردازیم و در انتها اختلافشان را برایتان بیان میکنیم.

اما قبل از هر چیز دانستن این موضوع که هر کدام به نحوی جداگانه در حفظ عملکرد صحیح ماشین لباسشویی تاثیر میگذارند، مهمترین موضوع حائز اهمیت است.

سرویس ماشین لباسشویی

سرویس ماشین لباسشویی در چند مرحله خلاصه میشود که میتوان به شکل خلاصه گفت مهمترین آنها را در ادامه این مطلب برای شما یاران جمع آوری کرده ایم تا اطلاعات دقیق و کاملی نسبت به نحوه سرویس لباسشویی خود داشته باشید.

اقدامات لازم برای سرویس ماشین لباسشویی

تمیز کردن منظمبه طور منظم نمای بیرونی ماشین لباسشویی را با یک پارچه مرطوب و مواد شوینده ملایم تمیز کنید. به کنترل پنل، دکمه ها و نمایشگر دقت کنید. از استفاده از پاک کننده های ساینده که ممکن است به سطح آسیب برسانند خودداری کنید.
تمیز کردن دیگ داخل دیگ لباسشویی را به صورت دوره ای و منظم  تمیز کنید تا پرز، کثیفی یا باقی مانده مواد شوینده بطور کامل پاک شود. می توانید یک دور شستشو کامل رابدون لباس و تنها با آب داغ و یک فنجان سرکه سفید یا یک پاک کننده ماشین لباسشویی برای از بین بردن تجمع و بو اجرا کنید.
بررسی شیلنگ‌ها و اتصالات شیلنگ‌های ورودی و تخلیه آب را برای بررسی علائم سایش، نشتی یا گرفتگی بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که همه اتصالات سالم هستندو اگر شیلنگ آسیب دیده بود فوراً تعویض کنید.
تمیز کردن فیلتر مواد شویندهبه طور مداوم مخزن و فیلتر مواد شوینده را تمیز کنید تا از گرفتگی جلوگیری شود و عملکرد شستشو در بهترین حالت خود حفظ شود.
بررسی تراز بودن پایه ها تراز بودن ماشین لباسشویی برای جلوگیری از لرزش بیش از حد در حین کار اطمینان حاصل کنید و در صورت نیاز به جا به جایی آن بپردازید
بررسی تسمه ها و موتوراگر ماشین لباسشویی شما تسمه های در دسترس دارد، علائم ساییدگی را مورد بررسی قرار دهید.
بررسی اتصالات الکتریکیبه دلایل ایمنی، قبل از بازرسی اتصالات الکتریکی، ماشین لباسشویی را خاموش و از برق بکشید. به دنبال سیم‌های شل یا اجزای آسیب‌دیده باشید و اگر مشکلی پیدا کردید، برای تعمیر ماشین لباسشویی لببه دنبال کمک حرفه‌ای باشید.

بهترین روش نگهداری صحیح از ماشین لباسشویی

با لوازم خانگی خود مانند بچه رفتار کنیدف چرا که آنها نیاز به رسیدگی مکرر دارند و در صورت بررسی نکردن انها، قطع به یقین برای شما هزینه ساز خواهند شد.

ماشین لباسشویی هم دقیقا به همین شکل استف اگر مدام از آن کار بکشید و رسیدگی را به تعویق بیندازید و یا کلا فراموش کنید، باید در نظر داشته باشید که در هر لحظه ممکن است خرابی به بار آورد که هزینه بالایی روی دستتان بگذارید.

پس بهترین روش قبل از به وقوع پیوستن حادثه این است که روش های نگهداری صحیح از ماشین لباسشویی را در لیست خود قرار بدهید.

در ادامه مطلب برای شما یک سری از مهمترین مراحل نگهداری و نحوه استفاده از ماشین لباسشویی را بیان کرده ایم:

  1. محل قرارگیری : ماشین لباسشویی را روی یک سطح محکم و صاف قرار دهید. از قرار دادن آن در کف های ناهموار یا فرش شده خودداری کنید، زیرا ممکن است بر پایداری و عملکرد آن تأثیر بگذارد.
  2. ظرفیت بار : ماشین لباسشویی را بیش از ظرفیت توصیه شده آن اضافه نکنید. بارگذاری بیش از حد می تواند موتور، درام و سایر اجزا را تحت فشار قرار دهد و منجر به سایش و پارگی زودرس شود.
  3. از مواد شوینده با کیفیت بالا استفاده کنید : همیشه از مواد شوینده ( detergents )طراحی شده برای ماشین لباسشویی استفاده کنید. دستورالعمل های سازنده را برای مقدار مناسب مواد شوینده استفاده کنید، زیرا استفاده بیش از حد می تواند منجر به ایجاد کف اضافی و آسیب به دستگاه شود.
  4. از آب سرد برای چرخه های آب گرم استفاده کنید : در صورت امکان، از آب سرد برای شستشو و فقط در صورت لزوم از آب گرم استفاده کنید. این عمل به صرفه جویی در انرژی و کاهش فشار وارد بر عنصر گرمایش کمک می کند.
  5. درب یا درب را باز نگه دارید : هنگامی که ماشین لباسشویی استفاده نمی شود، درب یا در را باز نگه دارید. این اجازه می دهد تا هوا در داخل درام گردش کند و از بوهای کپک زده و رشد کپک جلوگیری می کند.

تفاوت سرویس و نگهداری از ماشین لباسشویی در چیست؟

منظور از نگهداری ماشین لباسشویی این است که فرقی ندارد لباسشویی سطلی یا دوقلو دارید ، بهترین محیط و شرایط را باید برای آن در نظر بگیرید تا بهترین بازدهی را برای شما داشته باشد. که در متن بالا توضیح مختصری در رابطه با مراحل نگهداری دادیم و اجرای انها سبب افزایش طول عمر دستگاه شما خواهد شد.

سرویس ماشین لباسشویی به مجموعه اقداماتی گفته میشود که در طول مدت زمانی مشخص و به شکلی منظم برای افزایش عملکرد لباسشویی و جلوگیری از خرابی های زود هنگام آن صورت میگیرد.

پس در نتیجه اختلاف سرویس و نگهداری ماشین لباسشویی در آن است که مراحل نگهداری را به شکل دائمی و هر روزه به هنگام استفاده از دستگاه باید رعایت کنید، اما اقدامات مرتبط با سرویس لباسشویی نیازی به انجام روزانه ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرگاه لوازم خانگی سانا سرویس

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی سانا سرویس

فرم زیر را تکمیل و منتظر تماس کارشناسان ما باشید !

مشاوره فنی رایگان برای تعمیرات لوازم خانگی

فــرم نــظـر سنـجـی خـدمـات سانا سرویس

مشتری گرامی خواهشمندیم جهت بهبود در ارائه خدمات سانا سرویس فرم زیر را تکمیل نمائید .