تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی
021-88407053

ثبت درخواست تلفنی

خانه / بلاگ / آموزش تعمیرات لوازم خانگی / علت لرزش ماشین لباسشویی چیه؟ 10 علت لرزش لباسشویی

علت لرزش ماشین لباسشویی چیه؟ 10 علت لرزش لباسشویی

چرا لباسشویی میلرزد

در خانه خود نشسته اید، تخمه جلوی رویتان در کاسه ریخته شده است و در حال تماشای فوتبال هستید، ناگهان متوجه چیزی میشوید… زمین دارد میلرزد! زلزله است؟ خیر این لرزش و صدای بسیار نا به هنجار به علت نقص فنی است که در ماشین لباسشویی شما وجود دارد، یعنی در واقع اینکه ممکن است قطعات داخلی یا بدنه لباسشویی شما دچار ایراد شده باشد که باعث شده دستگاه شروع به لرزش کند.

لرزش ماشین لباسشویی در حقیقت تنها یک مورد به وجود نمی آورد، این دستگاه در شرایطی که برزش بسیار داشته باشد، صدا های عجیب و غریب نیز به لیست آن اضافه خواهد شد. لرزش لباسشویی نیز درجه بندی هایی دارد، در برخی از شرایط مشاهده شده که بطور کامل دستگاه یک متر بعضا از جای اصلی خود حرکت کرده و تکان خورده، در بعضی موارد نیز تنها لرزش رخ میدهد بدون هیچگونه جابجایی که بخواهد مشکل ساز باشد.

اما درکل هر یک از موارد بالا هم که برای شما پیش بیاید، اینکه در کمترین حالت یک ساعت از زمان را ضرف شنیدن لرزه هایی ریز و درشت کنید واقعا عذاب آور است. خب چرا لرزش لباسشویی اتفاق می افتد؟ بهترین سوالی است که میتوان در این شرایط پرسید، در این مقاله برای شما 10 علت اصلی و مهم لرزش ماشین لباسشویی را نوشته ایم در جهت آشنایی بیشترتان با این موضوع بسیار مهم که در ادامه و وضف حال این موضوع، برایتان میشکافیم که تمام علل لرزیدن ماشین لباسشویی چه میتواند باشد.

متداول ترین دلیل و علت لرزش لباسشویی

تراز بودن در هر دستگاهی که ممکن است لرزش در آنها به وجود بیاید لازم است، چون در هر لحظه دستگاه به محیط اطراف نیز اسیب بزند، پسس به قول معروف پیشگیری بهتر از درمان  است، قبل از اینکه حادثه ای رخ دهد نسبت به این موضوع اقدامات لازم را انجام دهید.

تراز نبودن در ماشین لباسشویی میتواند به این علت باشد که دستگاه شما با سطح زیرین خود یکنواخت و هم سطح نباشد و این علتی خواهد بود بر اینکه در این وسیله برقی خانگی لرزش هایی به وجود بیاید.

ظرفیت مناسب لباس برای لباسشویی

ظرفیت وزن مناسب استفاده از لباسشویی ؟

اگر شما در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی، بیایید و نسبت به  ظرفیتی که برای آن تعیین شده است بیشتر کار بکشید، قطعا یک جای این لوازم برقی به مشکل خواهد خورد، هم میتواند موجب ایجاد و خلق صداهای ازار دهنده باشد، هم این موضوع تاثیر به سزایی بر تولید صدای ناهنجار خواهد گذاشت و در طولانی مدت عمر مفید دستگاه شما را به مراتب کاهش خواهد داد. به همین دلیل پیشنهاد میکنیم تا سعی کنید که از حداکثر میزانی که برای استفاده بر روی دستگاه زده شده فرار تر نروید چرا که به مرور کمک فنر ها خراب خواهند شد و علاوه بر لرزش نیاز شما به تعمیر لباسشویی حتمی خواهد بود.

بسیاری از افراد بر این باورند که در صورتی که در ریختن لباسش بیش از ظرفیت لباسشویی زیاده رویی کنند موجب خرابی آن خواهند شد در صورتی که عکس این موضوع این میتواند مخرب باشد و سبب خرابی دستگاه شما شود بدین معنا که در صورتی که وزن لباس کمتر از حداقل میزان ظرفیت ماشین لباسشویی باشد هم عمر مفید دستگاه شما کاهش پیدا خواهد کرد.

عدم تعادل بار لباسشویی

عدم تعادل بار مرتبط با وزن لباس هایی است که درون ماشین لباسشویی قرار میگیرد و میتواند برای شخص مذکور لرزش هایی را در پیش داشته باشد که این لرزش ها بسیار ازار دهنده هستند، پس برای رفع این ایراد بهتر است شما توازن میان لباس های سنگین و سبک را برقرار کنید تا در هنگام چرخش دیگ یا همان دران، با مشکل مواجه نشوید.

تنظیم نبودن پایه‌ ماشین لباسشویی

یکی از مشکلاتی که در ماشین لباسشویی از هر مدلی که باشد وجود دارد مشکل پایه های ماشین لباسشویی است که تراز و تعادل ماشین لباسشویی را بهم میزند و خود یکی از دلایل لرزش ماشین لباسشویی به شمار می روند. به همین دلیل ما چهار پایه در زیر آن میگذاریم و اگر زمانی این چهار پایه تنظیم نباشند میتوانند موجب شوند که لباسشویی هم بلرزد، هم اینکه جا به جا شود، حتی در شرایطی که یکی از پایه ها نیز مورد نقص فنی داشته باشد این تعادل با وجود چهار پایه بر قرار خواهد شد ، با این تفاسیر باز هم فرقی نمیکند در هر حالت شما لرزش لباسشویی را در پیش رو خواهید داشت چرا که تا یک حد نسبتا طبیعی است اما از حد طبیعی خود نباید عبور کند.

مشکل کمک فنر لباسشویی و فرسودگی آن

کمک فنر ایا وسیله ایست برای کمک به فنر؟ خیر کمک فنر قطعه ای است که برای حفظ تعادل وسایل در زمانی که ضربه ای کوچک یا بزرگ به انها زده میشود، پس کمک فنر یعنی برای استفاده در مواردی است که دستگاه شما حالت فنری داشته باشد. اگر ماشین لباسشویی شماکمک فنر های خود را از دست بدهد یا دچار ایراد شود، ممکن است در اثر ان لرزش هایی را مشاهده کنید.

کمک فنر جزو آن دسته تجهیزاتی است که به جرعت میتوان گفت جهت جلوگیری از لرزش در ماشین لباسشویی های اتوماتیک مورد استفاده قرار میگیرند و با توجه به نقش کاربردی که ایفا می کنند بین 5 تا 7 سال عمر مفید دارند و پس از آن میباست تعویض شوند. به عبارتی میتوان گفت عمر مفید کمک فنر لباسشویی بیش از آنچه ذکر شد نمیتواند باید در غیر این صورت بهترین ماشین لباسشویی اتوماتیک شما هم میتواند در آن لرزه احساس شود.

جایگاه کمک فنر ماشین لباسشویی در قسمت پشتی دستگاه است به همین دلیل در صورتی که آگاهی نسبت به این دستگاه دارید میتوانید با استفاده از برخی اموزش های تعمیر ماشین لباسشویی خودتان دست به کار شوید و در غیر این صورت پیشنهاد میکنیم تا از یک تعمیرکار ماشین لباسشویی حاذق کمک بگیرید.

مشکل کمک فنر لباسشویی

مشکل فنر دیگ لباسشویی و فرسودگی آن

وظیفه اصلی فنر درام لباسشویی، تعادل بار و جلوگیری از لرزش غیرمطلوب در حین عملکرد ماشین لباسشویی است. این فنرها با قدرت و انعطاف مناسب ساخته می شوند تا در صورت قرار گرفتن لباسهای سنگین در داخل بشکه، بار را تعادل بدهند و از لرزش و لرزش غیرمطلوب جلوگیری کنند. اگر روزی دچار اسیب بشوند، قطعات لباسشویی دچار لرزش خواهد شد.
فنر ماشین لباسشویی یک قطعه است که برای تعادل و پشتیبانی در حین عملکرد ماشین لباسشویی استفاده می‌شود. این فنرها در زیر ماشین قرار می‌گیرند و وظیفه حمایت از بار موجود در داخل ماشین را بر عهده دارند. فنرها به صورت معمول از فولاد یا فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند و برای جذب ضربات و لرزش‌های ناشی از چرخش دستگاه در طول عملکرد استفاده می‌شوند.

طبیعی است که عمر مفید فنر دیگ ماشین لباسشویی نیز دارای یک حداقل و یک حداکثر میزانی است که اگر از آن تجاوز کند دستگاه شما هنگام کار کردن با مشکلات متعددی روبه رو خواهد شد به همین دلیل پیشنهاد میکنیم اگر ماشین لباسشویی شما لرزش شدیدی دارد دو مورد را در اولین قدم هایتان مورد بررسی قرار دهید : اولین قدم بررسی تراز بودن ماشین لباسشویی و صفحه زیرین آن است و دومین قدم در صورتی که اولی در حالت صحیحی بود عدم فرسودگی فنر دیگ ماشین لباسشویی است.

خالی نشدن آب داخل ماشین لباسشویی

لباسشویی ممکن است در رایطی که در مقاله ( علت خالی نکردن اب لباسشویی) توضیح داده ایم، اب داخل مخزن خود را تخلیه نکند، خب چیکار باید کرد؟ باید صبر کنید تا شستشو به پایان برسد، سپس به تخلیه دستی اب رسیدگی کنید. پمپ تخلیه آب از مهمترین قطعاتی است که میتواند عامل به وجود آمدن بسیاری از ایرادات و مشکلات شود.

مشکل بردهای الکترونیکی دلیلی برای لرزش لباسشویی

معملی که در مدرسه لباسشویی شروع به تدریس میکند(برد الکترونیکی) میتواند برای خود مدرسه اسیب و مشکل به وجود بایورد، تمامای صفحات چسبیده شده بر روی برد آن، بسیار حساس میباشند، پس باید دانست که اگر دستگاه شما تمام کار های خود را انجام میدهد اما یک مقدار کمی لرزش دارد، این لرزش بخاطر عیب و ایدایست که در برد به وجود امده.

فرسوده‌ شدگی در ضربه‌گیر

یک قطعه مهم در داخل ماشین لباسشویی ( washing machine ) است که وظیفه جذب و کاهش ضربه ها و لرزش های غیرمطلوب در حین عملکرد ماشین را بر عهده دارد. این قطعه معمولاً از مواد ارتعاشی مانند لاستیک ساخته شده است و در هر چرخش دیگ لباسشویی به عقب و به جلو حرکت می کند تا تعادل را برقرار نماید، اگر هم خراب شود، با لرزش لباسشویی متوجه ان میشوید.

خرابی قطعات مخزن لباسشویی

خرابی قطعات مخزن یک علت لرزش لباسشویی

مخزن ماشین لباسشویی دو حالت دارد، برخی ان را با نام دیگ اشتباه میگیرند، برخی نیز مخزن را محل تجمع مواد شوینده میدانند که منظور ما هم دومین مورد است، اگر مخزن ماشین لباسشویی در رساندن پودر و واد شوینده با دستگاه دچار باگ و اسیب بشود، لرزش های دستگاه شما به مرور بیشتر خواهد شد.

راه حل و  نحوه رفع لرزش لباسشویی

برای رفع مشکل ماشین لباسشویی میتوانید دو مرحله را در منزل اناجم دهید، در ابتدای امر بهتر است از پد ضد لرزش ماشین لباسشویی استفاده کنید که در بین بدنه و زمین قرار میگیرد و ازلرزش جلوگیری میکند، دومین حالت نیز عوض کردن پایه ها است، اگر با این روند مشکل شما رفع نشد بهتر است از یک تعمیرگاه ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرگاه لوازم خانگی سانا سرویس

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی سانا سرویس

فرم زیر را تکمیل و منتظر تماس کارشناسان ما باشید !

مشاوره فنی رایگان برای تعمیرات لوازم خانگی

فــرم نــظـر سنـجـی خـدمـات سانا سرویس

مشتری گرامی خواهشمندیم جهت بهبود در ارائه خدمات سانا سرویس فرم زیر را تکمیل نمائید .